HERMANO LOBO (1972-1979) UN HUEVO DURO PARA EL CAUDILLO
-5%

HERMANO LOBO (1972-1979) UN HUEVO DURO PARA EL CAUDILLO

UN HUEVO DURO PARA EL CAUDILLO

AA.VV

30,00 €
28,50 €
IVA inclós
Editorial:
UNIVERSITAT VALENCIA
Any d'edició:
2023
Matèria
Exposicions
ISBN:
978-84-9133-545-0
Pàgines:
300
Enquadernació:
Rústica
Col·lecció:
Catálogos Exposiciones

Disponibilitat:

  • TENDA NAUDisponibilitat inmediata
  • TENDA TARONGERSEn distribuidor - Disp. en 4-5 dies
  • TENDA BURJASSOTEn distribuidor - Disp. en 4-5 dies
  • PUBLICACIONSEn distribuidor - Disp. en 4-5 dies
  • CDIEn distribuidor - Disp. en 4-5 dies
30,00 €
28,50 €
IVA inclós
Afegir a favorits

En la primavera de 1972, un grupo de intelectuales que compartían su oposición a la dictadura idearon una nueva revista, 'El Huevo Duro'. Como los censores no aceptaron el nombre y el huevo no fructificó, hubo que pensar en una alternativa. Fue Chumy Chúmez, ácrata de pensamiento y entusiasta del humor directo, quien encontró la solución: hacer eclosionar el huevo para que diese vida a un animal, a un 'Hermano Lobo'. El 13 de mayo de 1972, la editorial Pléyade, que ya publicaba la mítica revista 'Triunfo', sacaba a la calle el primer aullido de 'Hermano Lobo', con el subtítulo de 'Semanario de Humor', toda una declaración de intenciones que se podría resumir en el refrán "A buen entendedor, pocas palabras bastan". Porque, más que palabras, la revista estaba llena de sugerentes y provocadoras imágenes. Desde el dibujo surrealista de Ops (Andrés Rábago) al irreverente de Chúmez, pasando por Forges o Gila, entre otros, hicieron de la revista mucho más que un medio para reírse de la dictadura; la convirtieron en un símbolo de rebeldía y transgresión. Por eso tuvo tanto éxito. La tirada de 100.000 ejemplares de aquel primer número desapareció rápidamente de los quioscos. En los números sucesivos, la tirada se elevó hasta 150.000, y alcanzó su máximo de ventas con 170.000. La vida del semanario que hoy rememoramos no fue muy larga. Moriría un año después que el dictador, lo que confirmó que su acidez antidictatorial ya no casaba con el nuevo tiempo de transición, o que su fórmula editorial no estaba preparada para resistir la elevada competencia. Sin embargo, su balance había sido mayúsculo. Nada más y nada menos que permitió imaginar otro mundo, otra forma de vida y, sobre todo, otro sistema de valores que hoy llamamos democracia.

Articles relacionats

  • HALT!
    VV.AA.3
    Allò que singularitza l'extermini perpetrat pels nazis és la planificació exhaustiva tant del crim massiu com de la seua invisibilitat. Els botxins, a partir d'un moment concret, van matar en llocs apartats. A més, van destruir les víctimes, en van disseminar les restes i van intentar dissipar les proves de la seua existència. No contents de cremar els cadàvers, també van llanç...

    40,00 €38,00 €

  • CONTRA-PETJADES / CONTRA-HUELLAS
    ROJO MAS, MARÍA EUGENIA / GRACIA BENEYTO, CARMEN
    Les obres de l'exposició 'Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental', al Centre Cultural La Nau, aborden temes com l'impacte ambiental en el món de l'art, l'allunyament de l'ésser humà de la naturalesa i les seues conseqüències, els problemes de la indústria alimentària i energètica o la pèrdua de biodiversitat. Els cinc artistes participants -Grah...

    12,00 €11,40 €

  • TROBES: 550 ANYS DE LA IMPREMTA A VALÈNCIA
    FURIÓ, ANTONI / GREGORI ROIG, ROSA M. / VICIANO, PAU
    L'any 1474, arran de la convocatòria d'un certamen poètic, es publicava a València 'Obres o trobes en lahors de la Verge Maria', el primer llibre imprès a la Corona d'Aragó i el primer de caràcter literari de la península ibèrica, l'únic exemplar conservat del qual es custodia a la Biblioteca Històrica de la Universitat de València. L'impressor fou l'alemany Lambert Palmart, e...

    25,00 €23,75 €

  • NO HI HA ESPAI, TOT ÉS TEMPS.
    CALO CARRATALÁ
    Aquest catàleg recull l'exposició de Calo Carratalá en el centre cultural La Nau, un projecte 'site-specific' realitzat per a la universitat, que s'inspira en les seues sèries sobre Tanzània i el Senegal, llocs sobre els quals treballa des de 2018. L'artista recrea aquest espai i el transforma en refugi i temple pictòric on concitar impressió, llum i aqueix fulgor de l'instant ...

    20,00 €19,00 €

  • PINTAR ENFRONT DE TOT. MANUELA BALLESTER
    VV.AA.3
    Manuela Ballester fou una creadora prolífica i polifacètica que va experimentar amb nombrosos llenguatges artístics i la seua producció es troba repartida en diversos països. Tanmateix, malgrat els esforços que s'han fet en els darrers temps per revalorar la seua figura, la seua obra espera encara un merescut reconeixement. Es tracta d'una creació treballada amb tenacitat i cur...

    50,00 €47,50 €

  • ANDREU ALFARO. QUADERNS
    ANDREU ALFARO
    Andreu Alfaro és un dels artistes valencians de més projecció nacional i internacional de la darrera centúria. El seu procés creatiu, en totes les facetes, està guiat pel dibuix, per al qual està especialment capacitat. I és per això que s'ha preparat un itinerari pel procés creatiu de l'artista que rastreja la seua passió per la forma, des dels esbossos dels quaderns de trebal...

    20,00 €19,00 €