FILOSOFIA A L'ESCOLA
-5%

FILOSOFIA A L'ESCOLA

LIPMAN, MATTHEW

24,50 €
23,28 €
IVA inclós
Editorial:
EUMO
Any d'edició:
2019
Matèria
Filosofia
ISBN:
978-84-9766-663-3
Pàgines:
320
Enquadernació:
Rústica

Disponibilitat:

  • TENDA NAUDisponible en 48/72 hores
  • TENDA TARONGERSDisponible en 48/72 hores
  • TENDA BURJASSOTDisponible en 48/72 hores
  • PUBLICACIONSDisponible en 48/72 hores
24,50 €
23,28 €
IVA inclós
Afegir a favorits

Si l'objectiu de l'educació és capacitar les persones perquè siguin raonables, crítiques, reflexives i lliures de prejudicis, hem de cultivar les habilitats de pensament, de reflexió i de valoració des de les primeres edats. Hem d'ensenyar a pensar. Així ho va fer Matthew Lipman, pioner en la introducció de la filosofia a les aules, que va saber detectar la necessitat i el desig dels infants per discutir les coses per si mateixos, escoltar els altres i aprendre d'aquest procés. Fruit d'aquesta experiència, els autors d'aquest llibre repassen totes les àrees de coneixement de l'escola i proposen maneres de practicar el raonament i estimular el pensament complex a partir de la curiositat innata de les criatures.

Articles relacionats

  • ALLAN RAMSAY. DIÁLOGO SOBRE EL GUSTO Y OTROS ESCRITOS DE ESTÉTICA
    RAMSAY, ALLAN
    Aquesta edició recull les tres obres que Ramsay va dedicar a temes d'estètica, traduïdes per primera vegada al castellà: 'Ensayo sobre el ridículo' (1753), 'Diálogo sobre el gusto' (1754) i 'Investigación sobre la villa sabina de Horacio' (inèdita en vida de l'autor). La seua lectura conjunta proporciona una síntesi dels principals temes d'estètica i teoria de l'art europeus de...

    15,00 €14,25 €

  • NO POTS BUSCAR EN EL BLAU
    DEFEZ, ANTONI
    Wittgenstein, separant-se de la tradició, no va practicar mai una filosofia narrativa, discursiva o argumentativa, sinó que hi emprà el comentari breu, l'observació lacònica, l'exemple o el contraexemple, l'apotegma, l'aforisme... I aquesta manera trencada d'escriure no sols genera el problema de com llegir els seus escrits -una lectura lineal no n'és mai aclaridora-, té també ...

    14,50 €13,78 €

  • INTRODUCCIÓ A LA METAFÍSICA
    RYCHTER MIRAS, PABLO
    La metafísica es la disciplina filosófica que se pregunta por la existencia y la naturaleza última de todo aquello que nos rodea, y de nosotros mismos. En esta introducción a los problemas y debates centrales de la disciplina desde la perspectiva de la tradición analítica, se formulan las cuestiones siguientes: ¿cuáles son los constituyentes últimos de la realidad?, ¿son todos ...

    14,50 €13,78 €

  • ESPACIO Y JERARQUÍA
    ORDÓÑEZ ROIG, VICENTE
    Ensayo controvertido, abiertamente polémico y transversal, "Espacio y jerarquía. Apuntes para una geometría radical" aborda una cuestión espinosa: la constitución de grupos de poder en las instituciones académicas. El autor propone analizarla, además, desde el proyecto de una geometría radical, es decir, a partir de una técnica poética que entiende el espacio no como una estruc...

    14,00 €13,30 €

  • DISENSO Y MELANCOLÍA
    BAUTISTA BONED, LUIS
    En la obra de Unamuno y Ortega son bien visibles el disenso reformista y los recurrentes ataques de melancolía. En la España franquista percibimos una figuración triple del intelectual. Cada uno de estos modelos imagina, también desde el disenso, su propia versión de sociedad ideal: entre los vencidos en la Guerra Civil encontramos al intelectual liberal, que apela a valores un...

    19,50 €18,53 €

  • ARGUMENTOS
    MIRANDA ALONSO, TOMÁS
    La discusión racional a partir de preguntas en comunidades de diálogo constituye una condición necesaria para la formación de una ciudadanía crítica. Las preguntas escogidas en esta introducción a la filosofía para asociarlas a la discusión racional no pueden ser más relevantes: ¿Qué relación se puede establecer entre la teoría de la argumentación, la ética y el derecho? ¿Cómo ...

    10,00 €9,50 €